NICKE: "EJE BLE LAANGT"

Saker jag aldrig kommer förstå del 1:
Hur en finländare inte kan veta vem Heikki Kovalainen är. Fyhelvete vad pinsamt. Jävla insnöade wannabe-svedu-pampeser. Sori nu ba, but hey, it's fucking true. Stäng av TV4 och börja lev i Finland !

Förresten så vann Blues idag = dom är i final. TOLD YA. IFK får fan inte vinna finalen. Jag tror steeenhårt på Blues och gör vad som helst för att kunna kolla en match i Helsingfors eller Esbo, 14 eller 15 april. Får se. Blir väl att köpa biljetter imorgon (eller när släpps dom) till nästa veckas matcher! Jay, vad kul. Jag har aldrig varit på SM-liiga finalmatcher, bara bronsmatch (Tappara-Jokerit 2007) och semifinaler (Blues-Kärpät 2008?). Ja, och så klart hundratals grundseriematcher. Älskar att 3:an och 9:an från grundserien möts i final. Heja Blues nu!

För tillfället kollar jag på Lettland - Finland. Eller kollar och kollar, köpte matchen på Katsomo för att ha en orsak att skjuta upp städningen och har det på i bakgrunden. Fast snart är det VM gottfolk. Då är det blodigt allvar dygnet runt. 22 dagar till nedsläpp.


Min tatska.

Kommentarer
Postat av: Nicke

eje ble it sa laang entå :D

2011-04-08 @ 20:14:28
Postat av: Ama de casa

Själv koncentrerar jag mig på att Skellefteå AIK ska vinna elitserien. Just nu 1 - 1 i matcher mot Färjestad i finalspelet :-)



Jag är ju född och uppvuxen i Skellefteå. Har varit i Vasa också - tog färjan från Umeå :-)

2011-04-08 @ 21:12:35
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Och ja - verktygen var faktiskt gjorda av choklad :-)

2011-04-08 @ 21:13:46
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Cami - foto

javeet pampeser kan vara lite deprimerande ibland... samma me ålänningar, hurra för fosterlandet liksom! :O

khehe kul att du gillar ^^

2011-04-09 @ 10:18:36
URL: http://reminiscences.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du tycker bäckström e best så borde du ju hejja på ifk!! o dessutom e finlandssvensk

2011-04-10 @ 09:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0