ONSDAGEN MED SOFIE

Under min bloggpaus (haha) var jag till Tenala med Sofie. Det var mys. Så ni får en bildbomb, när jag för en gångs skull kom ihåg att ta med mig kameran. Ni ba: Duktigt Sarah! Ja ba: taaack.

Jaja, först for vi till Tenalas enda matpaikka: Brasses:
Sen for vi o titta på min bil. Han (bilen Lars) var fylld med måsskit på utsidan men annars mådde han bra.

Vi tog lande-bilder.

Sen for vi till hennes stuga. Nostalgiska som vi är spelade vi bland-cd:n från 2009 med bl.a Wings of love och finsk folkmusik, haha. Sen spela vi naturligtvis mölkky. Jag tror vi är sämst i världen på det spelet...





Fin dag. Tenala är lite mysigt ibland. Obs, ibland. Inte att bo där liksom. Men sådär once in a while. Folk glodde på oss som om vi vore aliens, men så är det väl när en människa som inte bor i Tenala besöker byyyn. höhö

Kommentarer
Postat av: Emeliié

Tack pullaaaaaaan :) <3



alltså jag har tänkt på en sak..

Det Fins ju en bro till Danmark tydligen, sen bor ju Sverige liksom ihop med Norge.. så dit kör man bara över en gräns liksom och sen är man där (Sverige Norge Sverige Norge, säger man när man stå r och hoppar mellan länderna... men aa shit the same..

Hur kommer man med bil till Finland? finns det en bro dit också ? :O

2011-08-07 @ 01:57:50
URL: http://choomper.blogg.se/
Postat av: Sarah - Finlandssvensk

SVAR HAHAHAA DU ÄR SÅ SÖÖÖÖÖÖT. Norra Sverige hör ju ihop med Finland xD hahahaha. annars haru ju också åkat finlandsfärja som funkar fint haha ;)



<3

2011-08-07 @ 09:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0