DAG TVÅ I EKENÄS


Nu börjar jag faktist längta helt sjukt mycket hem. Ja, hem. Till Vasa. Ociviliserade, underbara Vasa. Jag längtar verkligen så att det känns i hela kroppen. Jag vill inte vara i ännu-mer-ociviliserade Ekenäs längre. Tvi. Jag kan inte verbalisera känslan men just nu vill jag bara hem. Hem dit där inte en jävel säger hej glatt på stan och så fort man vänt ryggen åt kommer skitsnacket. Kanske jag inbillar mig. Spelar ingen roll, i Vasa känns allt bra. Min säkerhetsbubbla liksom.

Sen längtar jag till onsdagen, semifinal nummer 2 på g i Vasa då. Semifinal nummer 1 spelas ikväll i Kouvola. Är såpass nära att jag ångrar att jag inte planerat att åka dit idag. Idén slog mig just. Vittu.

Kommentarer
Postat av: sonya

det där är så sant om Vasa! Alltså man ids inte ens säga hej då man bara får elaka blickar tillbaka... så man småler mot människan och känner sig som en fåne... :) Och kul att jag hittat en blogg som är superintresserad av ishockey. Vaasa Sport är Vaasas guld! Älska!

2011-03-09 @ 16:24:41
URL: http://ssonyass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0