ISHOCKEY I ALL ÄRA MEN...

Såhär är det, för dom få som inte visste: jag är från södra Finland. I södra Finland spelar man handboll. Ovanför Riihimäki vet man inte ens vad handboll är. Och inte emellan Helsingfors-Riihimäki den delen. Bara de tvåspråkiga städerna i södra Finland har lag, och så förstås Riihimäki. Jag har turen att komma från en stad där sporten handboll är ganska stor och är i stort sett uppväxt med en handboll i handen. Därför tar det lite emot att erkänna att jag inte sett en enda match i handbolls-EM detta år (fattig studerande utan kanaler!)... Idag avgjordes dock mästerskapet och mitt kära Kroatien kämpade sig till ett EM-brons. Cool! Tänk att dom klarade det utan att jag tittade på. :D

guldet gick välförtjänt till danmark vilket betyder att sverige får det tufft i os-kvalet. stör inte mig precis. go danmark!
& så vill jag såklart nämna varifrån jag stulit bilderna, härifrån

Kommentarer
Postat av: anna

handboll är kul att kolla på, har också följt em en del :)

2012-01-29 @ 21:02:51
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0