WE ARE THE CHAMPIONS MY FRIEND


bild 05.00 i natt utanför ishallen, den är förresten min och vill ni sno den får ni fråga först. Lägger in fler bilder senare. (dom är förstås inte fotografiskt fina men de var inte riktigt det jag satsade på !)

Vi åkte iväg till Mikkeli igår 11. Då hade jag verkligen inga förväntningar. Jag trodde inte dom skulle få stryk men inte trodde jag dom skulle vinna heller. Faktist, låter ju lite taskigt att säga att jag nästan trodde på förlust men jag vågade liksom inte hoppas på vinst för det kändes "långt borta". När Jukurit fick ledningsmål efter 30 sekunder tänkte jag bara "neej har vi åkt hit för att åka på 5-0 dääng.." haha. Men så fick vi ju ett kvitteringsmål relativt tidigt, Jukurit ägde oss hela tredje perioden och i slutet fick vi utvisning, fatta nerverna då! Men det stod 1-1 efter ordinarie speltid. Förlängning, jag hatälskar förlängning. Jukurit ägde hela förlängningen också och det kändes ju nästan kört då. Vågade knappt titta :D. Tills Taimi liksom fick en snilleblixt och skicka iväg snyggaste passet åt Bergman som gjorde segermålet på friläge och HERREGUD jag trodde jag skulle dö! Seriöst! Det går inte att beskriva känslan då :D jag fatta att dom gjorde mål men jag kunde som inte fatta att dom hade VUNNIT (fattar ni vad jag menar?), haha. DJIISUS krajst! :) Vi skrek, kramades och hoppa på varann. Kommer aldrig glömma den känslan just efter målet ( se det HÄÄÄR!!). En underbaaaaar resa med sköna människor, en ännu underbarare match med Finlands bästa fans och världens bästa firande när dom kom till Vasa ishall där vi väntade, hur många vi nu var... Lite på 100 kanske men jag är dålig på att uppskatta. Halvfem stod vi där och skrek när spelarna kom "hem"... Can't get enough. Sen vad jag tycker om ligakval kan jag ju återkomma med senare, om jag orkar. MEN VI VANN MESTIS!!! Från 0-2 i  matcher till 3-2. alltså... Man behöver helt enkelt inte kunna finna ord !

Sen att det enda som hördes i hallen var oss gör ju inte saken sämre, och inte heller att man fick 5 sms att "jag ser dig på tv". Grejt... :--D Så säkert hemskt vacker ut när man stod där och skek!

Wuoh, jah... Ligakvalet fortsätter som sagt men snart kan ni som inte gillar hockey pusta ut för säsonger lider mot sitt slut . Dock har Sport bestämt sig för att förlänga den så långt det går och det är ju inte mig emot! AH.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Som sagt, GRATTIIIS! Finns aldrig ord som kan beskriva sånt där tillfälle förstår ja :-D

2011-03-17 @ 17:15:16
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: sonya

aÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHÄÄHÄHÄHÄH GAAAAAAAD SPORT. VANN. MESTIS. ÄÄÄÄ. jag tror att ingen skulle förväntat sig det!!!!! VARFÖR KOM JAG INTE TILL MIKKELI. FTFTFTFTFTFTFTFT. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :(((( mennn jaaahh LOVELOVELOVELOVELOVELOVE

2011-03-17 @ 17:34:03
URL: http://ssonyass.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- fan vad underbart! grattis!

2011-03-17 @ 20:12:09
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0